二人だけの愛の形を綴った名曲。ウェディングパーティーでも使える心温まるラブソングだ。

【歌詞和訳】Keyshia Cole / This Is Us(キーシャコール )
I'm like a sunday morning, you're like friday night
(私が日曜日の朝 あなたが金曜日の夜みたいね)
And when we kiss, the perfect weekend, no rain in sight
(私たちがキスをする時 完璧な週末になるわ 空は晴れ渡る)
When I'm feeling incomplete, you're my missing piece
(私が感じてる物足りなさはあなたというピースがかけているからよ)
And when you need your breathe taken away I'll be your thief
(あなたが息をのむような瞬間を求めてるなら私が奪ってあげる)

From the start to the end
(始まりから終わりまで)
We don't need to pretend that we're perfect all the time
(いつだって私たちは完璧に見せかける必要はないわ)
'Cause we know what we have Thru the good the bad
(だっていいことも悪いことも二人は耐えてきた事を知ってる)
It's a strength that you can't deny...
(それは強い絆で 否定なんかできないの)

I don't need to find a million reasons why
100万もの理由なんて必要ない)
This is us, this is us, this is how we love
(これが私たち これが私たちの愛し方なの)
Some ways we're different
(少し違う所もあるけど)
But together we're so right
(同じように合ってることもある)
This is us, this is us
(これが私たち これが私たちなの)
And this is how we love
(そしてこれが私たちの愛し方なの)

And even if we fall apart, we'll never feel alone
(もし仮に私たちが離れ離れになったとしてもきっと孤独を感じることはないわ)
Just like the moon starts rising, our hearts bring us home
(まるで月が空へ帰るように私たちの心も帰ってくるから)
We can always find each other like the northern star
(まるで北極星を見つけるみたいにいつだってお互いを探し出せる)
Doesn't matter where we are our love can't go that far
(私たちがどこにいようと私たちの愛は遠くへは行かないわ)

From the start to the end
(始まりから終わりまで)
We don't need to pretend that we're perfect all the time
(いつだって私たちは完璧に見せかける必要はないわ)
'Cause we know what we have Thru the good the bad
(だっていいことも悪いことも二人は耐えてきた事を知ってる)
It's a strength that you can't deny...
(それは強い絆で 否定なんかできないの)

I don't need to find a million reasons why
100万もの理由なんて必要ない)
This is us, this is us, this is how we love
(これが私たち これが私たちの愛し方なの)
Some ways we're different
(少し違う所もあるけど)
But together we're so right
(同じように合ってることもある)
This is us, this is us
(これが私たち これが私たちなの)
And this is how we love
(そしてこれが私たちの愛し方なの)

We don't always see eye to eye
(私たちはずっと見つめ合う必要はない)
You must see a million colours
(あなたは百万の色をみるだろうし)
I just see it black and white
(私は黒と白しか見れないかもしれない)
(Ain't no way we could get much higher)
(それでも私たちは高みへいけるの)
'Cause when we touch it feels like fire
(だって私たちが触れれば炎を感じる)
We both know how good this feels
(お互いにこの気持ちが良いって知っている)
Yes we do... baby... because...
(そう 私たちならできるわ ベイビーだって)

This is you,
(これがあなた)
This is me,
(これが私)
This is us.
(これが私たちなの)

I don't need to find a million reasons why
100万もの理由なんて必要ない)
This is us, this is us, this is how we love
(これが私たち これが私たちの愛し方なの)
Some ways we're different
(少し違う所もあるけど)
But together we're so right
(同じように合ってることもある)
This is us, this is us
(これが私たち これが私たちなの)
And this is how we love

(そしてこれが私たちの愛し方なの)
ディファレント・ミー 初回限定特別価格盤【CD、音楽 新品 CD】メール便可 セル専用
ディファレント・ミー 初回限定特別価格盤【CD、音楽 新品 CD】メール便可 セル専用