Nelly Feat. Kelly Rowland / Dilemma(ネリー)(ケリーローランド)

2003年、デスティニーズチャイルドのケリーローランドをフューチャーしたこの曲は日本でも大ヒット。パティラベルの”Love,Need And Want You”を元ネタにしたネリーの代表曲だ。続編の”Gone”も2010年にリリースした事で注目を集めた。→Goneの歌詞和訳はこちら

【歌詞和訳】Nelly Feat. Kelly Rowland / Dilemma(ネリー)(ケリーローランド)

I.. love you, and I.. need you
(私 あなたを愛してるの そして必要としているのよ)
Nelly I.. love you, I do.. neeeeed you - but
(ネリー 愛してるわ 本当に 必要としてるの でもね)

No matter what I do, all I think about is you
(何をしていても いつも頭に浮かぶのはあなたのこと)
Even when I'm with my boo, boy you know I'm crazy over you
(彼氏と一緒にいるときだってそうなの 私あなたに夢中なのよ)
No matter what I do, all I think about is you
(何をしていても いつも頭に浮かぶのはあなたのこと)
Even when I'm with my boo, boy you know I'm crazy over you
(彼氏と一緒にいるときだってそうなの 私あなたに夢中なの)

Check it, check it, check it, uhh
(チェキ チェキ チェキ アァー)MUSIC SOUL
I met this chick and she just moved right up the block from me
(ある女の子に出会ったんだ 彼女は俺の向かいに引っ越してきた)
And uhh, she got the hots for me the finest thing my hood did see
(もう彼女はマジで俺のタイプ このフッドじゃ拝めないタイプのイイ女だよ)
But oh no, oh no, she gotta a man
(でもマジかよ ダメだ 彼女には彼氏がいるんだ)
and a son, doh'ohhh, but that's okay
(それに息子まで あぁ でもそれでもいいんだ)
Cause I, wait for my cue and just listen, play my position
(だって俺は状況を判断して出方をしっかり練ってる)
Like a shortstop, pick up e'rything mami hittin
(ショートと同じように待機して 必要に応じて責めるのさ)
And in no time.. (no time) I..
(そしたらあっと言う間に (あっという間に)
I plan to make this wah-one mi-i-ne.. and that's for sure
(彼女は俺のものになること間違いなしさ マジでな)
Cause I, I never been the type to, break up a happy home
(だって俺は幸せな家族を壊すような男じゃないんだぜ)
But uh, there's somethin bout baby girl I just can't leave alone
(でもこのベイビーガールだけはどうしても気になるんだ)
So tell me ma what's it gonna be? She said
(だから教えてくれよ 俺たちこれからどうなるんだ?そうしたら彼女が言ったんだ)
(You don't know what you mean to me)
(私があなたをどれだけ愛してるかわかる?)ってさ

No matter what I do, all I think about is you
(何をしていても いつも頭に浮かぶのはあなたのこと)
Even when I'm with my boo, boy you know I'm crazy over you
(彼氏と一緒にいるときだってそうなの 私あなたに夢中なのよ)
No matter what I do, all I think about is you
(何をしていても いつも頭に浮かぶのはあなたのこと)
Even when I'm with my boo, boy you know I'm crazy over you
(彼氏と一緒にいるときだってそうなの 私あなたに夢中なの)

Check it, check it, check it, uhh
(チェキ チェキ チェキ アァー)
I see a lot and you look and I never say a word
(君をしょっちゅう見かけるし 君もこっちを見てるけど一言だって声かけたりなんかしないのさ)
I know how niggaz start actin trippin out here about they girls
(二ガーは自分の彼女のこととなると神経質になる奴が多いってわかってるからよ)
And there's no way-ayy-hey, Nelly gon' fight over
(ネリーは争いはごめんだぜ)
no day-hey-ame.. as you can see
(女を争い合ったりなんかしない) それはごめんだぜ)
But I, I like your steez, your style, your whole demeanor
(でも君のそのアティトゥードスタイル君の振る舞い全てが好きだぜ)
The way you come through and holla and swoop me in his 2-seater
(彼のところに来るそのしぐさ 俺を呼び止め彼氏の2シーターで誘うところとかさ)
Now that's gangstah-ah-ahhh..
(すっげぇギャングスターだぜ)
And I got special ways to thank yah-ah-ahhh.. don't you forget it
(俺の感謝の気持ちはスペシャルな方法で伝えてやる それだけは憶えておいてくれよ)
But uh, it ain't that easy for you to pack and leave him
(わかってる いきなり彼の元から去るのが難しいってことくらいは)
But uh, you and dirty got ties for different reasons
(君と奴には愛以外にも一緒にいなきゃなんねぇ理由もあるだろうしな)
I respect that and right before I turn to leave, she said
(尊重するよ そう言って俺が帰ろうとした瞬間彼女がそう言ったんだ)
(You don't know what you mean to me)
(私があなたをどれだけ愛してるかわかる?)ってさ

No matter what I do, all I think about is you
(何をしていても いつも頭に浮かぶのはあなたのこと)
Even when I'm with my boo, boy you know I'm crazy over you
(彼氏と一緒にいるときだってそうなの 私あなたに夢中なのよ)
No matter what I do, all I think about is you
(何をしていても いつも頭に浮かぶのはあなたのこと)
Even when I'm with my boo, boy you know I'm crazy over you
(彼氏と一緒にいるときだってそうなの 私あなたに夢中なの)

Sing it for me K
(俺のために歌ってくれケリー)

I.. love you, and I.. need you
(私 あなたを愛してるの(マジかよ?そして必要としてるのよ)
Nelly I.. love you, I do.. (c'mon girl)
(ネリー 愛してるわ、本当に...(カモン・ガール
And it's more than you'll.. ever know
(信じられないくらいあなたに夢中なの)
But.. it's fo'sho
(本当なの)
You can always count on my love
(私の愛は本物よ)
Foreveeeeer more, yeahh-yeahh..
(永遠に)

East coast, I know you shakin right
(イーストコースト みんなシェイクしてノッちまうだろ)
Down South, I know you bouncin right
(ダウンサウス みんなバウンスしてノッちまうだろ)
West coast, I know you walkin right, cause
(だってよミッドウエスト みんなスウィングしてるな)
Midwest, I see you swingin right
(ダウンサウス みんなバウンスしてノッちまうだろ)
(You don't know what you mean to me)
(私があなたをどれだけ愛してるかわかる?)

No matter what I do, all I think about is you
(何をしていても いつも頭に浮かぶのはあなたのこと)
Even when I'm with my boo, boy you know I'm crazy over you
(彼氏と一緒にいるときだってそうなの 私あなたに夢中なのよ)
No matter what I do, all I think about is you
(何をしていても いつも頭に浮かぶのはあなたのこと)
Even when I'm with my boo, boy you know I'm crazy over you
(彼氏と一緒にいるときだってそうなの 私あなたに夢中なの)

East coast, I know you shakin right
(イーストコースト みんなシェイクしてノッちまうだろ)
Down South, I know you bouncin right
(ダウンサウス みんなバウンスしてノッちまうだろ)
West coast, I know you walkin right, cause
(だってよミッドウエスト みんなスウィングしてるな)
Midwest, I see you swingin right
(ダウンサウス みんなバウンスしてノッちまうだろ)
(You don't know what you mean to me)
(私があなたをどれだけ愛してるかわかる?)

No matter what I do, all I think about is you
(何をしていても いつも頭に浮かぶのはあなたのこと)
Even when I'm with my boo, boy you know I'm crazy over you
(彼氏と一緒にいるときだってそうなの 私あなたに夢中なのよ)
No matter what I do, all I think about is you
(何をしていても いつも頭に浮かぶのはあなたのこと)
Even when I'm with my boo, boy you know I'm crazy over you
(彼氏と一緒にいるときだってそうなの 私あなたに夢中なの)

East coast, I know you shakin right
(イーストコースト みんなシェイクしてノッちまうだろ)
Down South, I know you bouncin right
(ダウンサウス みんなバウンスしてノッちまうだろ)
West coast, I know you walkin right, cause
(だってよミッドウエスト みんなスウィングしてるな)
Midwest, I see you swingin right
(ダウンサウス みんなバウンスしてノッちまうだろ)
(You don't know what you mean to me)

(私があなたをどれだけ愛してるかわかる?)